2018 Szeptember 26 08:20:01
Navigáció
BFTE logó
Köszönettel vesszük, ha felajánlja adója 1%-át egyesületünknek!
adószám: 18439463-1-05
1 % kisfilm
Rekreációs útjaink - Tapolca rekreációs utak

A TAPOLCA SZABADIDŐS UTAK MEGSZŰNTEK!!
2017. nyarára elkészül a környék turistaútjainak felújítása, ekkor fogjuk jelezni a fontosabb látnivalók, útvonalak elérhetőségét!

Tartalom:
Projekt beszámoló
Útvonalak

A múlt:

A Bükki Fiatalok Természetjáró Egyesülete 2010 áprilisában pályázatot nyújtott be Rekreációs utak létrehozása Tapolcán címmel, melyen 700 000 forint támogatást nyert.
A pályázat benyújtásával egyidőben dolgoztunk egy hasonló projekten a Majális park környékén a Zöld Kapcsolat Egyesület megbízásából, ami az ötletet adta a pályázathoz. A Majál utak analógiájára Tapolca központtal terveztük meg a négy útvonalat. Amikor a pályázat elbírálása megtörtént – de még az összeg átutalása előtt – hozzáláttunk a megvalósításhoz. Beszereztük a szükséges faanyagot az iránymutató táblákhoz, melyet faiparossal legyártattunk. A festékek, ecsetek beszerzése következett az általunk kitalált jelrendszerhez. A jelzések festéséhez szükségek sablonok rendelkezésre álltak.
A megvalósítás a terület bejárásával kezdődött. A csapat egyenként előzetesen bejárta a tervezett útvonalakat. A bejárást követően átbeszéltük az útvonalakat, korrigáltuk az esetleges problémásnak tűnő részleteket, de az alap útvonalon csak pici módosítás volt szükséges, a zord időjárási viszonyok okozta járhatatlan utak elkerülése miatt. Vélhetően máskor is járhatatlanná válnak majd ezek a szakaszok.
Amint megvoltak a végleges útvonalak, beadtuk az Északerdőnek a kérelmet, mint a városon kívüli erdős terület kezelőjének, hogy az útvonalak kialakítását engedélyezze. Nem gördítettek akadályt a kialakítás ellen.
Mindeközben megrendeltük a faanyagokat az információs táblákhoz (6 darab). Elhelyezésre 7 darab kerül, egy az egyesületünk részére korábban elkészített és fel nem használt tábla. A faanyagok natúr formában érkeztek, amit időtálló anyaggal kellett kezelni egyenként. A két hetes száradás után megfestettük az iránymutató táblákat is.
A kialakult útvonalakat elkezdtük térképre rajzolni, ami az információs tábla alapját képezi. A nyomdakész információs táblát saját magunk állítottuk elő, ezzel megspórolva a nyomdai szerkesztés magas költségét.
A jelzések fehér színű alapozása közben pontosan meghatároztuk az iránymutató táblák helyét, melyet a városi rendezési terv helyrajzi számos térképén ábrázoltunk, és ezt a térképet mellékelve megkértük a Városüzemeltetési osztálytól az iránymutató táblák kihelyezésére az engedélyt. A Mikomnak is küldtünk engedélykérelmet, ugyanis az információs táblákat ők engedélyezik, mivel ezek reklámtáblának minősülnek. Az általunk benyújtott táblahelyekre első körben rábólintottak, de később 5 tábla áthelyezését kérték. Így ezt új engedély formájában indítottuk újra.
A fehér alapokat elláttuk a megfelelő (kék, piros, zöld, sárga) jelzéssekkel. Elkészülte után következett egy újabb fázis, ami komolyabb fizikai munkát jelentett. Ez a munkafolyamat a táblák kihelyezése. Ehhez földfúró gépet használtunk, ami laza talajban pillanatok alatt elkészíti a lyukat, de ha kövesebb, törmelékesebb az aljzat, akkor komoly munkát igényel a fúrás. A négy útvonalon kihelyezésre került 50 helyen az irányjelzés, van ahol elég volt 1, de néhol 4 tábla is kellett a megfelelő útmutatáshoz.
A program téli zárása miatt az ünnepélyes megnyitót 2011. április 23-án fogjuk megtartani egy családi nap során, ahol lehetőséget biztosítunk az útvonalak kipróbálására. Ezen a rendezvényen elmondhatják véleményüket a résztvevők az utak problémás részeiről, amelyeket szükség esetén meg is változtatunk. A tavasz folyamán a jelzéseket újrafestjük, ugyanis vannak helyek, ahol rossz időjárási viszonyok között festettünk. Szeretnénk, ha a jelek tartósak lennének.
A kapott 700.000 Ft-ot a egyesület a plusz táblával és körülbelül 105 000 forinttal kipótolta, hogy az általunk megálmodott terveket 100%-osan tudjuk teljesíteni. Az egyesület vezetőségének, önkénteseinek pedig 200 óra szellemi és fizikai munkája fekszik a projektben.
Az ünnepélyes megnyitót 2011. április 23-án tartottuk egy családi nap keretein belül, melyet Miskolc Önkormányzatának 2011 évi Környezetvédelmi Alapja is támogatott.

2011 végén esztelen rongálások és lopások miatt több útvonal végigjárása néhol nehézkes lett, megnyitó után még egy hónap sem telt el, 7 jelzőoszlop, 12 iránytábla tűnt el, 9-et pedig az aljnövényzetben találtuk meg. Sajnos ez Miskolc. Ahol lehetőség volt és van ott festéssel pótoljuk a táblákat.

Útvonalak

Tapolca Kék
Útvonal: Miskolctapolca vá. – Kalandpark – Szentkereszt-hegy – Fenyő úti elág. – Mihályka – Görömböly-patak – Úri-völgy – Bagoly-mező – Leányvár – Bagoly-mező – Leányvár-tető – Háromágú-völgy – Juhdöglő-völgy – Volt kőbánya – Miskolctapolca vá.
Táv: 12,2 km
Tapolca Piros
Útvonal: Egyetemváros (Kemény Dénes Uszoda) – Hejőpark – Benedek-hegy – Szentbenedekhegyi út – Veréb utca – Fenyő úti elágazás – Szentkereszthegy – Juhdöglő-völgy – Volt kőbánya – Miskolctapolca vá. – Békás-tó – Csabai u. – Hejőpark - Egyetemváros (Kemény Dénes Uszoda)
Táv: 9,9 km
Tapolca Zöld
Útvonal: Miskolctapolca vá. – Kalandpark – Szentkereszthegy – Bobpálya – Várhegyi elág. – Szentkereszt-hegy – Juhdöglő-völgy – Volt kőbánya – Miskolctapolca vá.
Táv: 5,7 km
Tapolca Sárga
Útvonal: Miskolctapolca vá. – Barlangfürdő – Bobpálya – Várhegyi-elág. – Várhegy – Várhegyi-elág – Bobpálya – Barlangfürdő – Miskolctapolca vá.
Táv: 2,6 km

Bükki KalandoZoo Táborok/Napközik
A régió legnagyobb napközis és bentlakásos táborainak szervezője
Csatlakozz
a BFTE-hez!!!
* Fedezd fel velünk a természet értékeit, szépségét.
* A belépési feltételekről a linkre kattintva tájékozódhatsz.
* Várunk, gyere 0-99 éves korig!